حفظ انرژی
ساعت ۱۱:٥۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٥/٦/۱٥ 

سلام

همه تون كه خوبيد؟؟؟؟؟؟خوب منم خيلي خوبم

 هنوز خيلي جوونيم ولي نمي دونم چرا از 25 كه بگذره ديگه دلمون نمي خواد بيشتر بگذره و مي خوايم همون سن رو براي خودمون نگه داريم.چند وقتيه احساس مي كنم بدجوري دارم عاطل و باطل مي چرخم.بايد از يه جايي شروع كرد.مي خوام برم چيزاي جديد ياد بگيرم.واقعا حيفه.............مگه آدم چقدر مي خواد عمر كنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ميگن 25 سالگي اوج شكوفايي زيبايي آدمه...............آره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما هم قبولش دارين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رفتم باشگاه ثبت نام كردم كلاس آمادگي جسماني ............از امروزم مي رم

هميشه بهترين اتفاقها موقعي مي افتن كه اصلا انتظارش رو ندارين.

مجله موفقيت رو تا حالا خوندين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من  حدود يكسالي مي خوندمش البته مطالبش خوبه ولي بعد از چند وقت احساس كردم برام تكراري شدند به خاطر همين الان ديگه هرچند ماه يكبار مي گيرم.ولي كلا خوبه..............

يك بار توش خوندم اگه واقعا چيزي رو مي خواين بايد اون رو دقيق و واضح و روشن توي ذهنتون تصور كنين و كاملا معلوم كنين كه چي مي خواين اون وقته كه كائنات همه به كمك شما ميان تا اون خواسته تون برآورده بشه.................قدرت جمله هاي مثبت رو هم دست كم نگيرين

پ.ن.1: تا حالا شده يه چيزي رو از ته دل از خدا درخواست كرده باشين و بعد اون چيز برآورده شده باشه؟؟؟؟؟؟؟؟براي من كه خيلي.............خداجون خيلي دوست دارم دمت گرم..............

این مطلب پایین هم برای اونایی که می خوان مامان بشن

 

************************************************

 

حفظ انرژى براى تولد نوزاد سالم


با رعايت نكردن برخى مسائل در خصوص غذا، تفريحات، عشق و توجه، كودك جديد شما با احساس خستگى متولد مى شود و شما نيز به شدت احساس كمبود انرژى خواهيد كرد.
با در نظر گرفتن حجم فعاليت هاى روزانه و كم شدن ساعت خواب، پرانرژى بودن خصوصاً براى خانم هاى باردار، دشوار به نظر مى رسد. اما واقعاً چگونه مى توان به منبع انرژى دست يافت تا به سهولت به كارهاى روزمره رسيدگى كرد؟ اين كار بسيار ساده است، شما مى توانيد با مقدار بيشترى استراحت، صرف مدت زمانى براى خودتان و يك تعطيلات كوتاه مدت به اين مهم برسيد. اما واضح است زمانى كه پاى يك نوزاد در ميان است، هيچكدام از اين گزينه ها، به راحتى انجام پذير نيستند. در اينجا به بررسى متدهايى مى پردازيم كه مادران مى توانند با توجه به آنها، انرژى بيشترى كسب كنند و آسان تر از عهده دوران پرمخاطره باردارى عبور كنند.
آسمان ابرى افسردگى ناشى از آن فصل بارندگى حقيقتاً يكى از دشوارترين زمان ها براى افراد باردار محسوب مى شود. هواى گرفته، سرد و ابرى واقعاً روى روحيه شما تأثير منفى مى گذارد و تا مدت ها نيز آسمان صاف نمى شود. در چنين زمانى بهترين كار انجام تمرينات ورزشى در خانه است تا هم، قلب شما قوى و سالم بماند و هم روحيه تان شاداب بماند. خوابيدن بيشتر، شنا كردن و حركات آرام ژيمناستيك نيز مى توانند در چنين روزهايى اثر بسيار خوبى روى افزايش اكسيژن بدنتان بگذارد و شما را سرحال نگاه دارد.

خواب زمانى كه به تازگى كودكتان به دنيا آمده يا در ماه هاى آخر باردارى هستيد استراحت كامل و خواب راحت تقريباً غيرممكن به نظر مى رسد. يك توصيه مفيد براى چنين زمان هايى استفاده از ساعت هاى كوتاه بين روز است، مثلاً زمانى كه نوزاد شما به خواب رفته، يا زمانى كه مشغول تماشاى تلويزيون هستيد. از چنين زمان هاى ارزشمندى هرگز براى انجام كارهايى مثل وظايف خانه دارى استفاده نكنيد. براى شما، «سلامتى» بايد اولين اولويت محسوب شود. براى كمك به خواب شبانه تان نيز، بهتر است قبل از خوابيدن، يك ليوان شير داغ يا چاى بابونه مصرف كنيد. اگر باز هم نمى توانيد راحت بخوابيد، شايد بيش از اندازه به وقايع روزمره فكر مى كنيد. براى رفع اين حالت نيز استفاده از روغن هاى معطر در اتاق خواب يا جاسازى دستمال هاى معطر ميان بالش مى تواند مؤثر باشد.

استرس احساس اضطراب، هميشه موجب تأثير منفى روى انرژى شما مى شود و متأسفانه زندگى يك مادر جوان مملو از مسائل اضطراب زاست. در چنين موقعيتى تلاش براى كاستن از سطح استرس مهم است. به عنوان اولين كار، سعى كنيد زمان بيشترى براى كارهاى عادى و روزمره صرف كنيد تا مجبور نباشيد با اضطراب و در زمانى كوتاه، همه آنها را به انجام برسانيد. در روز وقتى را صرف كنيد تا فقط زمان در اختيار خودتان يا كودك تازه متولدشده تان باشد.
در ترافيك ماندن و يا در يك اتوبوس مملو از جمعيت بودن، نيز به شدت موجب اضطراب شما مى شود. پس تا حد امكان از قرار گرفتن در چنين موقعيت هايى خوددارى كنيد. دوستان نزديك شما و خويشاوندانتان، مى توانند در اين مواقع كمك خوبى باشند. پس در صورت امكان از آنها تقاضا كنيد تا كارهايى را كه نياز به عبور و مرور در ساعات ترافيك دارد، به جاى شما انجام دهند.
غذاها و آشاميدنى هارژيم غذايى شما، تأثير بسيارى روى سطح انرژى تان دارد. بعد از زايمان، بسيارى از خانم ها، رو به رژيم هايى مى آورند تا سريعاً اضافه وزن ناشى از باردارى را جبران كنند. اما كاستن ناگهانى از حجم غذا، موجب از دست دادن مقدار زيادى ويتامين و املاح مى شود كه اين مسأله به نوبه خود، روى سيستم ايمنى به شدت تأثيرگذار است. در ضمن اين مواد ضرورى، در حفظ تعادل بدن، خوش فرم ماندن آن و تغذيه نوزاد از شير شما نيز نقش دارند.
اگر شما واقعاً تمايل به كاهش وزن و در عين حال حفظ انرژى داريد، سعى كنيد رژيم غذايى را برگزينيد كه شامل غذاى سالم و مقوى و ورزش هاى متعادل و سبك است.
چه بنوشيم؟

كاهش آب بدن، در از دست رفتن انرژى، احساس خستگى و حتى افسردگى مهم است. پس مطمئن باشيد كه به بدنتان آب كافى مى رسد. مقدار پيشنهاد شده از سوى متخصصان ۸ ليوان آب در روز است. زمانى كه شما احساس تشنگى مى كنيد، به اين معناست كه واقعاً بدن شما كم آب شده است، پس آب را از بدنتان دريغ نكنيد. اگر پزشك به شما توصيه كرد كه به علت مضرات كافئين، از مقدار چاى و قهوه روزانه تان كم كنيد مى توانيد بيشتر آب بخوريد تا انرژى بدنتان حفظ شود.

انواع آب ميوه طبيعى، نيز حاوى مقدار زيادى انرژى است و به سرعت نيز تهيه مى شوند. به خاطر داشته باشيد آب ميوه نبايد زياد بماند زيرا در مقابل هوا، خاصيت و طعم خود را از دست مى دهد.


نوشيدنى هايى مثل ميلك شيك (تركيب شير و انواع افزودنى ها) نيز خالى از انرژى نيستند، پس اين مواد طبيعى را از خود دور نكنيد.


چه بخوريم؟!

شما براى حفظ سلامت و شادابى، به مقدار معتنابهى از ويتامين هاو املاح نياز داريد. شير دادن به نوزاد، نيز از ديگر مسائلى است كه درصد بالايى از انرژى را طلب مى كند.
ويتامين هاى گروه B و اسيد فوليك، نه تنها به شما انرژى زيادى مى دهند بلكه از ضعف حاملگى نيز به طور جدى، جلوگيرى مى كنند. اين ويتامين ها در نان، دانه هاى گياهى، مغزها، گوشت و شير به وفور موجودند. يك قاشق پر از عصاره مخمر، روى غذاى شما مى تواند رسيدن مقادير كافى از ويتامين B را به بدن شما تضمين كند.


كمبود آهن در بدن شما، مى تواند باعث كم خونى و خستگى شما شود. پس مطمئن شويد كه مقدار كافى گوشت، تخم مرغ، دانه هاى گياهى، لوبيا قرمز و سبزيجات برگ سبز به بدنتان مى رسد تا ذخيره آهن بدنتان كافى باشد. در ضمن اين غذاها سرشار از پروتئين نيز هستند.
مراقب نقش بازدارنده نيكوتين موجود در چاى كه باعث جذب نشدن آهن و روى غذا مى شود، باشيد پس تا نيم ساعت بعد از مصرف غذا، چاى نخوريد. به خاطر داشته باشيد روى در غذاهايى كه حاوى ويتامين B هستند يافت مى شود و در تقويت ايمنى بدن نقش بسزايى دارد.
اگر بعد از خواندن اين مقاله، مطمئن نيستيد كه مقدار كافى ويتامين، پروتئين و املاح به بدنتان مى رسد، توصيه مى كنيم حتماً با يك مشاور رژيم درمانى، صحبت كنيد.
و در نهايت، نقش يك دوست را فراموش نكنيد.

اگر شديداً احساس كمبود انرژى و اضطراب مى كنيد، سعى كنيد ۵ دقيقه با يكى از دوستان مورد اعتمادتان صحبت كنيد. كسى كه شما را به خوبى مى شناسد.
زمانى كه با يك دوست صحبت مى كنيد شايد موضوعى براى خنديدن را پيدا كنيد. خنده مى تواند علاوه بر اينكه باعث كاهش اضطراب شما شود انرژى تان را نيز تقويت كند.
اين را بدانيد كه هر چه شادتر، پرانرژى تر و سالم تر باشيد، راحت تر اين دوران را طى مى كنيد و مادر قوى ترى نيز براى نوزادتان خواهيد بود.


کلمات کلیدی: